5 RECLAMEVRAGEN

19-11-2016


Er schuilt een reclamemaker in Bart De Pauw. Waar wachten we nog op?

Interview

5 RECLAMEVRAGEN

1
Waarom heeft een tv-maker als jij nog nooit een reclamespot de ether in gestuurd?

De enige reden is dat niemand het me ooit gevraagd heeft. Enfin, ‘t is te zeggen, 25 jaar geleden hebben ze me gepolst om voor een tv-campagne het gezicht van Dash te worden. Maar dat heb ik geweigerd. Omdat ik thuis zelf de was niet doe.

2
Welke reclame heeft jou ooit beïnvloed?

Onbewust natuurlijk heel veel. Bewust de BOB-campagnes en medicijnen tegen het zuur.

3
Welke reclame heb je altijd goed gevonden?

Verkeersveiligheid uit mijn jeugd: “Snel rijen is net zo dom als snel vrijen”- vonden wij wel geestig toen. "Word schandalig rijk" voor Euro Millions vind ik ook wel leuk gedaan. Altijd met een hoek af. Ik hou ontzettend veel van oude affiches uit de jaren 50 of 60. Voor een aperitief, een vakantiebestemming of een Vespa of zo. Meestal zijn die ook prachtig getekend.

4
Wat is jouw advies voor de reclamemakers van morgen?

Maak het vanavond niet te laat.

5
Hoe zou je jezelf in een reclameslogan vatten?

Profiteer ervan, het zijn de leste.

Vorige edities